Paskutinės naujienos
„Raumenys palaiko kūno ir smegenų fizinę formą“

„Iki šiol raumenys buvo laikomi tik kūno judamojo aparato dalimi. Tačiau, pasirodo jų veikla kur kas platesnė ir svarbesnė. Aktyvūs raumenys tarsi hormoninės liaukos išskiria tam tikras mūsų sveikatai svarbias medžiagas. Todėl mažai judant gali išsivystyti eilė ligų - vėžys, širdies ir kraujagyslių  ligos, cukraligė ir silpnaprotystė.“   Iliustruotas mokslas, Nr. 5, 2010

Ypač svarbu judėti vaikams. Hipodinamija arba judėjimo trūkumas e tik sutrikdo laikyseną, bet ir stabdo protinį vystymąsi, atminties lavinimą. Raumenys išskiria signalinę medžiagą, kuri stimuliuoja imuninę sistemą, stabdo uždegiminius procesus, reguliuoja medžiagų ir energijos apykaitą. Dirbdami raumenys gaminasi energiją iš riebalų (ypatingai nuo pilvo) ir glikogeno, esančio kepenyse.  

Judėkite, sportuokite! Saugokite savo sveikatą, o mes padėsime pasirinkti individualų krūvį ir metodiką.

 

Gydytoja Liudmila Tamašauskienė

 
Skausmo draugijos konferencija

Skausmo draugijos konferencija, Šventosios m. 2010 m. Gegužės 7-8 d.

Pagrindinė konferencijos idėja – didesnis dėmesys kineziterapijai nei medikamentiniam gydymui.
Nuskausminantieji ir anti-uždegiminiai preparatai labai toksiški, galima naudoti tik trumpai ir pagal gydytojo paskyrimą. Žmogus gali pagelbėti pats sau, išmokęs tikslingų pratimų, kuriais gali  pašalinti stuburo sutrikimus, bet svarbiausia – jis privalo dirbti pats.

Sodų ir namų darbai – tai kalorijų sudeginimas. Pratimai turi būti tikslingi, saugūs, atliekami lėtai, visiškai susikaupus. Reikia pratinti savo nervų sistemą jausti minimalius judesius ir valdyti kūną.  

Mažas fizinis aktyvumas (kada žmogus riboja judesius dėl skausmo) sukelia raumenų atrofiją ir dar labiau apsunkina judėjimą. Reikia lavinti judesių valdymą, daryti tempimo ir stiprinimo pratimus. Tam, kad žinoti, kokius raumenis reikia stiprint o kokius tempti būtina patyrusio kinezi-terapeuto ar keziologo konsultacija ir priežiūra.

Sveikatos schema

Fizinės sveikatos pagrindą sudaro kūno funkcijos ir struktūra. Jas užtikrinti gali gera sąnarių, raumenų ir nervų tarpusavio sąveika, kuri ir sudaro sąlygas būti aktyviems ir veikti – eiti, bėgti, nešti ir kt. Visa tai leidžia mums sėkmingai pasireikšti socialiniam gyvenime. Aplinkos ir asmenybės veiksniai lemia prisitaikymą gyvenime.

Teisingai ir reguliariai atliekami gydomieji pratimai padeda sumažinti skausmą, sukeltą judėjimo sistemos funkcijų sutrikimų.

Įveikime skausmą, judėkime ir džiaukimės gyvenimu.

 

Gydytoja Liudmila Tamašauskienė

 
Sportas - būtinybė ypač vaikams.
Fizinės kultūros užsiėmimai yra būtini visapusiškai vaikų raidai. Pagerėja judesių koordinacija, dėmesio koncentracija, jėga, ištvermė, kvėpavimas. Pratimai būtini teisingai laikysenai, ypač  mūsų laikais, kai vaikai kenčia nuo hipodinamijos, o osteochondrozė net su diskų išvaržomis pasireiškia vaikams jau 10-12 metų amžiuje. Labai svarbūs užsiėmimai sporto sekcijose vaiko psichologijai, nes moko siekti rezultatų, ugdo atkaklumą.

Paaugliai, užsiimantys sporto sekcijose, yra mažiau linkę rukyti ir vartoti alkoholį. Vaikai jaučiasi laimingesni. Vaikų sportas naudingas ir kitu požiūriu. Mokslininkai iš Sporto psichologijos instituto (Indianos valstija, JAV), ištyrę daygybę vaikų nuo 6 iki 15 metų amžiaus, tvirtina, kad sustiprėja sportuojančių vaikų ryšiai su tėvais. Užsiėmimai sekcijoje yra savita santykių tarp tėvų ir vaikų platforma. Tėvai randa apie ką kalbėtis su vaiku. Dar geriau, jei tėvai pradeda užsiėminėti kartu su vaikais, kaip siūlo mūsų „Vaikų sporto studija“. Tai pagerina santykius tarp vaikų ir tėvų, leidžia jiems geriau pažinti vienas kitą.
 
Kokią žalą imuninei sistemai daro skiepai?

Įvedant į organizmą bakterines ir virusines vakcinas, imuninės sistemos pakitimai turi dvi fazes: pirma – imuninė stimuliacija su limfocitų skaičiaus padidėjimu, o po 2-3 savaičių išsivysto imunodeficitas su aktyvumo sumažėjimu. Organizmas tampa jautrus infekcijai.

 

Skiepai gali paleisti autoimuninius susirgimus (diabetą, išsietinę sklerozę). Trumpai tariant, iškyla pavojus sveikiems žmonėms dėl norimo, bet negarantuoto rezultato ateityje, o sirgti povakcinaciniu laikotarpiu laikoma normaliu, nors imunodeficitas gali trukti 4-5 mėnesius.

 

Tačiau informacija apie sunkumus yra sunkiai prieinama, kas apsunkina sąmoningą žmonių pasirinkimą.

Vakcina yra antigenas, todėl skatina alerginės reakcijos išsivystymą.

 
Kodėl mūsų amžiaus liga tapo alergija?

Alerginė reakcija pagrįsta imuninio atsako į vienos ar kitos medžiagos (alergeno) įsiterpimą į organizmą pasikeitimu.
Alergija – tai imuniteto problema. Imunitetas turi apsaugoti organizmą, bet esant alergijai atsiranda pokyčių, neadekvati reakcija į nepavojingus objektus. Histaminas, kuris yra išmetamas alerginės reakcijos metu, pažeidžia gleivinę, odą, bronchus.

Alergenų skaičius vis auga dėl cheminių medžiagų panaudojimo, aplinkos užteršimo, piktnaudžiavimo vaistais, konservantų naudojimo maiste, mobiliųjų telefonų ir kompiuterių naudojimo. Imunitetą pažeidžia ir vidinės priežastys: chroninės infekcijos (tonzilitas, dantų kariesas), skrandžio ir virškinamojo trakto ligos (disbakteriozė, parazitai), herpis, grybelinės ligos.

Paveldimumas turi reikšmės, o taip pat stresas, kai į kraują yra išmetamas histaminas, laisvieji radikalai. Svarbus yra jūsų psichologinis nusiteikimas – nepriėmimas ir baimė, savęs priešpastatymas aplinkiniam pasauliui nuo ankstyvos vaikystės. Tuomet organizmas laiko priešais ir įprastas medžiagas.
 
Ar tiesa, kas spalvų akupunktūra gydo alergiją?
Spalvų akupunktūra gydo alergiją, todėl, kad veikia visus alergijos mechanizmus: virškinimo trakto funkciją, bronchus, odą, veikia pasąmonę, padeda reguliuoti emocijas.

 
Kodėl dauguma žmonių skundžiasi stuburo ligomis?

Žmogaus padėtis gyvenime (t.y. jo pagrindinė pozicija, kaip žmogiškosios būtybės) aiškiai atsispindi jo kūne. Esant teisingai būsenai žmogus turi būti „įžemintas“. Pėdos turi lygiai stovėti ant grindų ir būti atsipalaidavusios. Jeigu Achilo sausgyslės įsitempusios ir sutrumpėjusios, jeigu pakelti ir įsitempę pečiai, žmogus praranda stabilumą. Yra raumenų, kaupiančių stresą. Poza atspindi ne tik fizinę, bet ir psichologinę žmogaus poziciją. Kai trūksta stabilumo, žmogus neturi gyvenimiškos pozicijos ir lengvai tampa manipuliacijų auka. Stovėti reiškia išlaikyti pusiausvyrą. Yra žmonių, kurių kūnai įpratę kūprintis, o kitų lyg krenta į šoną. Jiems sunku išlaikyti pusiausvyrą. Kad palaikytų neteisingą pozą, kai kurios raumenų grupės nuolat įsitempia, kas sukelia nuovargį, stuburo skausmus, svaigimą, galvos skausmus. Iš kitos pusės, raumenų spazmai fiksuoja psichologines problemas. Kūprinimasis – tai gynybinė pozą esant baimei, nepasitikėjimui savimi; galvos kritimas į šalį, arba palinkimas, byloja apie kūno ašies nebūvimą, stabilumo ir subalansuotumo kaip kūne, taip ir gyvenime, materialioje ir socialinėje terpėje stoką.

Stabilumo ir įžeminimo būseną dabar yra reta. Daugelis žmonių, tame tarpe vaikų, atprato naudotis kojomis dėl sėdėjimo mašinoje, mokykloje, prie kompiuterio. Žmonių kojos silpnos, prastai lankstosi per kelius, jų Achilo sausgyslės sutrumpėjusios, kojų raumenyse kaupiasi stresas. Pablogėja lygsvara, žmogus praranda atsparumą stresui. Ypač pažeidžiami aukštaūgiai paaugliai.

Yra problema ir su mažais vaikais. Tie, kurie dar nevaikšto, yra įžeminami per savo motinos kūną. Motina yra atramos taškas kūdikiui, motinos krūtinė – tai tas taškas, kuris suteikia saugumą ir išlikimo garantiją. Dabar prisiminkime, kas vyksta visuomenėje: mama palieka vaikus auklėms, išeidama į sociumą/visuomenę, ji „neturi laiko“ kūniškiems kontaktams su kūdikiais (prisilietimams, pratimams, masažui).  Ar bereikia stebėtis kiek daug yra „nervuotų“ vaikų, pilnų aplinkinio pasaulio baimės, hiperaktyvių vaikų, nemotyvuotų paauglių, ieškančių pasitenkinimo cigaretėse, narkotikuose, vandalizme.

Kuo geriau žmogus jaučia savo kūną ir aplinką, tuo mažiau turi baimių ir labiau pasitiki savimi. Kūnas niekada nemeluoja. Net kai mėginame paslėpti savo jausmus, kūnas atskleidžia apsimetinėjimą įtampos būsena, kurią sukelia. Žmogus gali nejausti baimės, nors kūnas išreiškia baimę (pečiai pakelti, įtempti, kvėpavimas sulaikytas). Tai reiškia, kad žmogus nėra kontakte su kūnu. Taip atsitinka kai poza jau yra seniai ir tapo įprasta. Kūno įsitempimo pojūtis pašalinamas iš sąmonės, jo nebejaučiame ir jis tampa antrąja prigimtimi. Žmogus pasimeta. Dažnai gali skaudėti galvą, gali atsirasti nerimas. Žmogus griebiasi antidepresantų. O kai jį apžiūri, matai, kad kaklas įsitempęs, nesilenkia, dantys sukasti, burna pilnai neatsiveria, genda dantys. Ir žmogus nustemba, kai jam tai parodai. O gydoma ne priežastis, o pasekmė.

Žmogaus kūne viskas tarpusavyje susieta. Dėmesio ir pagarbos savo kūnui stoka, teisingų fizinių pratimų stoka, stoka supratimo, kad dėl savo kūno reikia padirbėti, reikia pakeisti savo požiūrį į gyvenimo būdą, - visa tai aktualu ir vaikiškoms problemoms, ir osteochondrozės profilaktikai ir gydymui, ir psichoterapijai.

 
<< Pradžia < Ankstesn 1 2 3 4 5 6 7 8 Sekantis > ir >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL
Apklausa
Kas Jus domina labiausiai?
 
Žurnalas

Savireguliacija
Partneriai











Hostingas Serveriai.lt