Judėjimas - labai sudėtinga organizmo funkcija. Dalinai ji atliekama sąmoningai, bet didžiąja dalimi automatiškai (padėties palaikymas, vaikščiojimas).
Naujagimis turi vaikščiojimo ir plaukimo refleksus, kurie gęsta trijų savaičių laikotarpyje. Jis yra labai aktyvus ir nemėgsta kai ribojama jo judesių laisvė. Vaisius vystosi vandenyje ir gerai jaučiasi bet kokioje padėtyje, netgi žemyn galva. Vaisiaus judėjimas - jo normalaus vystymosi rodiklis.

  • Po gimimo vaiko judėjimas apribojamas, jei tėvai neskiria pakankamo dėmesio specialiems pratimams. Vaikas tampa irzlus, jo energija neranda išeities ir reikiami įgūdžiai bolgai vystosi.
    Vaiko nervų ir sąnarių-raumenų sistema vystosi ir po gimimo. Tėvai turėtų labai gerai įsisąmoninti, jog būtent funkcija, poreikis atlikti tą ar kitą veiksmą nulemia anatominiųstruktūrų vystymosi pobūdį.
    Kasdien visiems sąnariams reikia pilnos judesių apimties. Kas nenaudojama - prarandama. "Gamta nemėgsta tuštumos".

Raumenims kasdien reikia krūvio, tik raumenų darbas užtikrina reikiamą medžiagų apykaitos lygį, būtiną vaiko vystymuisi.
Judesiai turi būti įvairūs. Neretai tėvams yra sakoma, kad vaikas labai aktyvus ir be jokių pratimų juda pakankamai. Bet tada yra įmanoma raidos disproporcija: susiformuoja ribotas įprastų judesių ir pozų rinkinys. Vieni nervų centrai perkraunami, kiti gi nedirba visai.

Ypač pavojinga nervų sistemos perkrova (kompiuteriniai žaidimai), stokojant fizinio aktyvumo. Dėl išsivysto hiperdinaminis sindromas (dirglumas, dėmesio koncentracijos susilpnėjimas, stropumo stoka), kuris yra ne kas kita kaip nervų sistemos susilpnėjimo, chroniško nuovargio požymis.
Persijungti nuo protinės prie fizinės veiklos - geriausias poilsis smegenims!

Atkreipkite dėmesį, kaip Jūsų vaikas valdo kairę ir dešinę kūno puses. Mūsų judesiai - mūsų proto veidrodis, smegenų pusrutulių koordinacijos išraiška. Kuo geresnė Jūsų vaiko koordinacija - tuo geriau jis pajėgs mastyti ir kalbėti. Rankų koordinacija susijusi su kalbos raida!

Ar norite, kad Jūsų vaikas gerai mokytųsi? Tuomet pasirūpinkite jo fizine kultūra, visapusišku vystymusi.

  • Judėjimas padeda vystytis kvėpavimui, kuris turi keistis priklausomai nuo situacijos, tai prisitaikymo funkcija.
  • Judėjimas ir kvėpavimas - tai vidinės žmogaus esaties atspindys.
  • Judėjimas ir kvėpavimas yra emocijų išraiškos priemonė.

Bet kokia nervinė įtampa, baimė blokuoja kvėpavimą, vaikas praranda energiją, tai skatina sergamumą.
Prislėgtoms asmenybėms, kurios įprato viską laikyti savyje, yra būdingas nesugebėjimas giliai kvėpuoti.
Įtempti raumenys, sukaustytas, ribotas kvėpavimas parodo baimę, nepasitikėjimą savimi.

Ir priešingai - raumenų atsipalaidavimas, laisvas kvėpavimas - tai savigyna nuo neurozių, saviraiškos laisvė. Arba neurotinių reakcijų gydymas, jeigu jos jau išsivystė.
Baimės sudedamoji dalis yra savęs jautimo stoka - nesugebėjimas valdyti savo kūno. Ilgus metus dirbdama traumatologijos skyriuje aš pastebėjau, jog vaikai, gerai įvaldę kompiuterinius žaidimus, nesugeba parodyt pirštu savo nosies.

Susimastykite! Vaikas nepratęs kreipti į save dėmesio! Jo dėmesys nukreiptas į išorę ir yra valdomas iš išorės. Todėl dėmesio užvaldymo elektroninėmis priemonėmis sistema – TV, kompiuteriniai žaidimai – grėsmė vaiko sveikatai. Reiškia per dėmesį kūnui, per kūno ir aplinkinės erdvės įvaldymą galima išgelbėti vaiką nuo elektroninės narkomanijos ir sustiprinti jo pasitikėjimą savimi.

Raumenys yra mūsų kūno varikliai. O raumenims būdinga tam tikra įtampa – tonusas. Tonusą reguliuoja įgimti toniniai varikliai, kuriems įjungti yra svarbi galvos padėtis.

Galvos padėtis kontroliuoja viso kūno raumenis.


Kiek vaikų galima apsaugoti nuo galvos traumų, jeigu išmokyti juos kristi! Yra keletas paprastų, pratimų, kurie leidžia išmokyti vaika kontroliuoti galvos padėtį krentant. Vaikas gali įsisavinti jį supančią erdvę, išmokti orientuotis joje ir jaustis saugiai, atlikdamas pratimus ant grindų (gulėdamas, krisdamas, tupėdamas, klūpodamas). Ir ypač svarbu kaitalioti galvos padėtį. Reikia išmokyti vaiką susigrupuoti, įgauti „kamuoliuko“ formą. Vaikai greit įsisavina šiuos judesius, džiaugiasi, patiria teigiamas emocijas jausdami savo kūną. Treniruojamas dėmesys sau. Vaikai įveikia baimę, labiau pasitiki savimi.

Pratimai suteikia poilsį smegenims, stiprina sąnarius ir kaulus, jie yra hiperdinaminio sindromo korekcijos priemonė, atkurdami harmoningą energijos judėjimą kūne, duodami išeigą susikaupusiai įtampai.

Tapę ramesniais ir sustiprėję fiziškai, mes ir mūsų vaikai įgausime dvasinę ramybę ir gyvenimo džiaugsmą.