Viskas, ką patiriame gyvenime, mūsų kūne palieka pėdsaką. Į kasdienį stresą mūsų kūnas reaguoja nesąmoningais raumenų susitraukimais. Kai jie dažnai kartojasi, pradedame jausti įtampą, skausmus, vystosi netaisyklinga laikysena: pakelti pečiai, įdubusi krūtinė, padidėję kaklo ar juosmens linkiai. 

tiksinti2sm

Įtampa ir stresas it tiksinti bomba...

Kineziterapija

Kineziterapija
Kineziterapija Kineziterapija

Sėdėdami prie kompiuterio ar nuolat atlikdami kokius nors vienodus veiksmus įtempiame raumenis, tačiau vėliau jų neatpalaiduojame. O raumenys dirba, eikvoja energiją. Tuomet imame jausti nuovargį, silpnumą, skausmus. Pažeidžiama organizmo pusiausvyra ir kyla traumų grėsmė.

Stebėkite save: jausdami nerimą, kaupiate įtampą burnos, akių, kaklo, pečių, krūtinės, pilvo, kojų, tarpkojo srityse. Raumenys nuolat įsimena iškvėpimo būklę: pakyla pečiai, į priekį pasvyra galva, atsiranda kuprelė, palinksta ir į vidų pasisuka keliai, įsitempia pilvo raumenys, jums sunku kvėpuoti, sutrinka širdies veikla. Tai nesąmoningi refleksai, rodantys, kad žmogus bijo, nori išvengti pavojaus. Kai refleksai kartojasi, išsivysto pripratimas.

Aktyvūs ir labai atsakingus darbus dirbantys žmonės išsiugdo kitokius refleksus – jie „įjungia“ raumenis nugaros apačioje, ji išsilenkia pirmyn kaip lankas, išsišauna pilvas. Tarsi žmogus įkvėpė ir pamiršo iškvėpti. Tuomet dažnai skauda nugarą, pečius, pakaušį, bet šių skausmų išvengti nepadeda nei dieta, nei treniruoklių salė.

Laikysenos sutrikimai dažnai susiję ir su virškinimo problemomis. Dėl jų žarnyne kaupiasi dujos, padidėja pilvas, susilpnėja jo presas, stabdydami į priekį svyrantį kūną įsitempia nugaros raumenys. Gali skaudėti ir svaigti galva, įsitempti kaklo ir pečių raumenys, pasitaiko žandikaulių spazmų.

Kūno įtampą jaučia kiekviena ląstelė, nuo įtampos jos keičiasi, o nuo ląstelių sveikatos priklauso ir imunitetas.

Taigi sveikatos problemos, emocijos užsifiksuoja tam tikromis kūno padėtimis, dėl jų kinta laikysena. Mūsų kūno refleksai nesąmoningi, jų išvengti negalime, bet galime pamėginti juos suvokti ir išmokti valdyti. Tačiau, jei pamiršome, ką jaučiame, kai raumenys būna atsipalaidavę, kritiškai savo laikysenos nesuvoksime. Reikės patyrusio kineziologo pagalbos, kuris, įvertinęs jūsų raumenų būklę, parinks individualius pratimus kūnui „perauklėti“.

Kiek laiko reikės daryti pratimus?  Apie juos negalvokite kaip apie darbą. Juk fiziniai pratimai – natūralus būdas pasijusti geriau...

Gyd. Liudmila TAMAŠAUSKIENĖ