Žmonės sukūrė daug metodų kaip priešintis ligoms, stiprinti savo gyvybingumą kitaip tariant „puoselėti gyvenimą“. Vienas iš tokių metodų yra Tai-Dzy Cuan. Tai-Dzy tai vidinis kinetiško Ušu stilius. Išoriniai Ušu stiliai stiprina odą, raiščius, sąnarius, kaulus, o Tai-Dzy, kaip vidinis stilius augina Ci – vidinę energiją, išvalo ir atidaro energetinius kanalus, reguliuoja kraujotaką ir lėtina senėjimo procesus. Pagrindinis dėmesys skiriamas atpalaidavimui, kvėpavimui, kūno struktūros formavimui – kamuolio pavidalo, kuriame gali laisvai pulsuoti specifinė Tai-Dzy jėga „Czin“.

Vidinis darbas Tai-Dzy sistemoje vadinamas Cigun arba Neigun – tai sveikatingumo praktika pagal Daosizmo filosofiją, formuojanti naują kūną ir gyvenimo būdą.

Savoka Gunfu reiškia mokėjimą valdyti savo gyvybinę energiją – tai meistriškumas, įgytas per laiko tarpą einant savęs tobulinimo keliu.

Tai-Dzy naudoja tamprią jėga Czin, kuri veikia per kūno konfigūracija ir skiriasi nuo fizinės jėgos. Fizinė jėga lokalizuota nugaroje, pečiuose, rankose, tuo tarpu kai Czin apima visą kūną. Fizinė jėga laisvai valdoma, o Czin paklūsta energijos cirkuliavimo dėsniams ir konkrečioms situacijoms, priklauso nuo jautrumo. Fizinė jėga lėtesnė ir veikia paviršiuje, Czin prasiskverbia į gilumą. Fizinė jėga išsenka ją naudojant, o Czin pulsuoja, priklauso nuo atsipalaidavimo, sausgyslių tamprumo ir vidinės erdvės išsiplėtimo.

Tai-Dzy treniruoja dėmesį ir vysto sąmonę, informacijos gavimas galimas esant pasąmonės atsivėrimui (Jan būsena). Tai džiaugsminga nuotaika, periferinis žvilgsnis, suvokimas, kūryba. Kiekvienas žmogus priima tiek, kiek jis yra atviras.

In būsena – tai uždarumas, vertinimas, kritiškumas, gyvybinės erdvės susiaurėjimas, kas būdinga mūsų gyvenimo būdui. Psichologinis nusiteikimas pasireiškia kūne per raumenų įtampą, kraujagyslių spazmus, arterinio kraujo spaudimo padidėjimą. Įtampa juosmens srityje mažina kūno judrumą, sukelia stuburo susirgimus, mažojo dubens ir lytinių organų sutrikimus.

Tai-Dzy siekia subalansuoti In ir Jan – tai suteikia sveikatą ir sąmonės atsivėrimą naujai informacijai priimti. Pagerėja ryšiai su aplinka, kadangi organizmas gali išgyventi tik suderinus vidinį ir išorinį „kosmosą“ bei taikantis prie natūralių bioritmų.

Tai-Dzy mokymas apimą eilę pakopų ir tam reikia laiko, pastangų, t.y. reikia „praeiti kelią“. Tam reikia skirti žymią gyvenimo dalį ir tai gali tapti gyvenimo būdu.

Prasideda nuo formos išmokimo, tuo pasiekiamas atsipalaidavimas, judesių tikslumas,  tikslingumas, minkštumas ir tolygumas. Pradinėse stadijose kvėpavimas laisvas, vėlesniuose etapuose vystomos tokios vidinės savybės kaip lankstumas, nepertraukiamumas, judesio apvalumas, tuštumos ir pilnumos atpažinimas, kvėpavimo ir judesio suderinimas, minties panaudojimas energijos valdymui. Jėgos Czin panaudojimas, kiekvieno judesio suvokimas laiko momentu – buvimas „čia ir dabar“.

Šių savybių vystymui būtini užsiėmimai porose. Šis etapas vadinasi Tui-Šou (stumiančios rankos). Tik bendravime ir atvirume galima išmokti „prilipti“, sekti ir naudoti Tai-Dzy jėgą, pažiti save per kitus.

Forma egzistuoja tik pradiniam etape, vėliau lieka tik principai, dalykų savybės ir nauja vidinė žmogaus ir jo gyvenimo kokybė.

Norintys galite kreiptis į „Sveikatingumo ir kovų menų studiją“ Verkių 29-14 korp.
Tel: 868577096 Liudmila Tamašauskienė
Penktadieniais 19.00 ir sekmadieniais 8.30 Tui-šou ir Cigun užsiėmimai.